برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

استئوآرتریت و اختلال مفاصل یکی از مهم‌ترین دردهایی است که بسیاری افراد به ویژه در میانسالی از آن رنج می‌برند. ناراحتی مفاصل و دیگر اختلالات مفصلی ممکن است فعالیت بدنی را در افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند کاهش دهد و در نتیجه باعث نداشتن تعادل انرژی و افزایش وزن شود.

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به آرتروز

همشهری آنلاین – یکتافراهانی: یکی از عوامل مؤثر در بیماری‌های مفصلی و دردهای استخوانی جلوگیری از افزایش وزن است. افزایش وزن می‌تواند مشکلات موجود را تشدید کند چون فشار اضافی روی مفاصل باعث تحریک خطر اختلالات مفصلی اضافی خواهد شد.

بنا به نظر متخصصان تغذیه، استفاده از رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند مؤثر واقع شود. چون می‌توانند از طریق بهبود متابولیسم غضروف‌ها از سلامت مفاصل نیز حمایت کنند. همچنین در پیشگیری یا التیام اختلالات مفصلی نیز نقش دارند. مدیریت وزن و سبک زندگی فعال نیز در سلامت مفاصل نقش مهمی دارند. در صورت ابتلا به مشکلات مفصلی تا حد امکان مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید:

میزان التهاب بیماران مبتلا به آرتریت تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله رژیم غذایی قرار دارد. غذاهای سرشار از قند، چربی، سدیم یا کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند باعث التهاب شوند. بنابراین می‌توانند باعث شدت پیدا کردن دردهای مفصلی شوند.

نوشیدنی‌ها و غذاهایی که در صورت ابتلا به آرتروز باید از آن‌ها اجتناب کنید عبارتند از: گوشت قرمز، قندها، لبنیات پرچرب، چربی‌ها، نمک، غذاها و نوشیدنی‌های شیرین، غذاهای سرخ شده، مواد غذایی کنسرو شده، الکل، غذاهای فرآوری شده و حاوی گلوتن.

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید
دکتر غلامرضا نادری، متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا

مواد غذایی برای تسکین دردهای مفصلی

دکتر غلامرضا نادری، متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در مورد مشکلات مفصلی می‌گوید: درد مفاصل معمولاً یکی از علائم التهاب است. اگرچه هنوز اطلاعات کامل و درستی از چگونگی نقش مواد غذایی در کاهش درد مفاصل وجود ندارد، اما نباید تأثیر رژیم غذایی و مصرف بعضی مواد غذایی را در شدت دردهای مفصلی نادیده گرفت. دیگر مواد مغذی که ممکن است به تسکین درد مفاصل کمک کنند عبارتند از:

پروبیوتیک‌ها که می‌توان آن‌ها را در ماست سنتی و بعضی پنیرها یافت. اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم و ویتامین K.

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به کنترل درد و بهبود سلامت جسمانی کمک کند.

به گفته این متخصص ارتوپد همچنین یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی مثل میوه‌ها و سبزیجات، آجیل و دانه‌ها نیز می‌توانند سلامت کلی بدن را افزایش و خطر ابتلا به بیماری‌ها را نیز کاهش دهند.

ملاحظات تغذیه‌ای در سلامت مفاصل

موسسه ملی بهداشت و سلامت آمریکا (NIH) توصیه می‌کند بزرگسالان باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین D دریافت کنند. به گفته دکتر نادری، این مواد غذایی از معدود غذاهای سرشار از ویتامین D هستند. بنابراین بهتر است در صورت امکان، آن‌ها را در از طریق مصرف این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید:

غلات صبحانه غنی شده، مکمل‌ها، ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن. شیر غنی شده، جگر گاو، زرده تخم مرغ و قارچ.

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

توجه به تأمین ویتامین D مورد نیاز

به گفته دکتر نادری، بدن ما می‌تواند ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید کند یا آن را از طریق رژیم غذایی دریافت کند. یکی از منابع اصلی ویتامین D، خورشید است. این ویتامین هنچنین می‌تواند در بهبود خلق و خو و کاهش نشانه‌های افسردگی نیز مؤثر واقع شود.

هنگامی که پوست بدن در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، بدن می‌تواند ویتامین D را از پرتوی ماوراء بنفش (UVB) نور خورشید تولید کند.

تأمین ویتامین D در زمستان

این متخصص ارتوپد می‌گوید اگرچه نور خورشید یک منبع عالی ویتامین D است، اما برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید از آفتاب گرم و سوزان ظهر اجتناب کنید. چون قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند باعث آسیب پوستی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

در ماه‌های زمستان که تابش نور خورشید کمتر است، دریافت ویتامین D موردنیاز بدن از طریق نور خورشید دشوارتر می‌شود، بنابراین توجه داشته باشیم بهتر است این ویتامین را از منابع غذایی دریافت کنیم.

برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

اگر ویتامین D کافی دریافت نمی‌کنید

به گفته دکتر غلامرضا نادری بعضی افراد مانند گیاهخواران یا افراد مسن ممکن است برای دریافت ویتامین D کافی بیشتر مشکل داشته باشند. بنابراین می‌توانند از طریق مصرف مکمل‌ها، آن را جبران کنند. مانند افراد مسن، چون پوست بدن آن‌ها به تدریج توانایی سنتز ویتامین D را از دست می‌دهد.

ممکن است تولید ویتامین D از طریق پوست با استفاده از نور خورشید برای افرادی هم که پوست تیره‌تری دارند دشوارتر باشد. همچنین نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، چون سطح ویتامین D آن‌ها وابسته به مادر است.

البته توجه داشته باشیم مصرف زیاد ویتامین D نیز می‌تواند باعث مسمومیت شود. بنابراین باید حتماً مصرف آن تحت نظر پزشک و با توجه به میزان مورد نیاز بدن تأمین شود.

بیشتر بخوانیم

رژیم غذایی مدیترانه‌ای چیست؟

چطور درد آرتریت (التهاب مفصل) را درمان کنیم؟

آسیب‌های مصرف اشتباه ویتامین دی

کد خبر 820805 منبع: همشهری آنلاین

  • برای کاهش درد مفاصل این غذاها و نوشیدنی ها را نخورید

  • فواید خوردن منظم سیر برای سلامتی

  • قهوه باعث سر درد می‌شود؟ | راه‌های پیشگیری از سردردهای ناشی از کافئین

  • چرا دویدن در هوای سرد برای سلامت خوب است؟ | با فواید دویدن در زمستان آشنا شوید

  • فواید و مضرات نوشیدن آبمیوه در زمستان | چه آبمیوه‌هایی در فصل سرما بنوشیم؟

  • حیف بازوبند کاپیتانی تیم ملی که این بازیکن بست | قلعه نویی از این ماجرا خبر نداشت؟

  • لوکادیا نه؛من به پرسپولیس برمی‌گردم| در انتظار موافقت یحیی برای انتقال مهم

  • از امروز جنگ بی‌سابقه با دشمن صهیونیستی-آمریکایی رخ خواهد داد ؛ هشدار انصارالله + عکس

  • نحوه فعالسازی اینترنت رایگان دولت + راهنمای تصویری

  • قلعه‌نویی روی میثاقی را زمین انداخت!

  • افزایش بی رویه قیمت بسته‌های اینترنت؟! ؛ وزارت ارتباطات خیال مردم را راحت کرد

  • خروج ناو هواپیمابر آمریکایی از آب های فلسطین اشغالی | این اقدام آمریکا به چه معناست؟

  • لحظات نفسگیر دستگیری اعضای انصار الفرقان توسط سپاه پاسداران | تصاویر

  • فوری از استقلال؛ اولین خرید قطعی استقلال وارد کشور می شود | عکس

  • علت خشک دریاچه ارومیه مشخص شد

  • کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ هدف حمله یمنی‌ها قرار گرفت

  • عکس | عاشقانه زوج هنرمند در جیگرکی

  • ارسال یادداشت دوم ایران به آمریکا | آن‌ها تا اوایل اردیبهشت فرصت دارند تا به این یادداشت پاسخ دهند

  • پرسپولیس قهرمانی نیم فصل را به استقلال داد | گل شهاب این بار پرپر شد

  • بابک زنجانی کجاست؟ | استوری عجیب مفسد اقتصادی محکوم به اعدام در فضای مجازی

  • دکل های چینی مانع بارش در ایران هستند؟ | علت نصب دکل‌های تگرگ زدا | پاسخ کارشناس هواشناسی

  • درگیری شدید در بازی سپاهان | ترک زمین توسط اصفهانی‌ها

  • با این مواد غذایی زانو درد را درمان کنید | درمان آرتروز و بیماری مفصل با تغذیه مناسب

  • برای کاهش وزن چه بخوریم؟ | موثرترین عوامل چاقی را بشناسیم

  • ۵ مکمل طبیعی برای کاهش درد کمر

  • مصرف این ۵ ویتامین در فصل سرما معجزه می‌کند | کاهش افسردگی زمستانی با این ویتامین ضروری

  • 5 ماده غذایی برای مقابله با سستی بهار

  • خوراکی‌هایی که شما را پیر می‌کنند

  • یک خوراکی پرفایده که در هوای سرد حتما باید بخورید

  • نیاز بدن به ۵ ویتامین مهم در زمستان

  • ۵ توصیه تغذیه‌ای مهم برای زنان بالای ۴۰ سال

دیدگاهتان را بنویسید